Hate to say I told you so….

För ett par dagar sedan skrev jag om Turkiet och den rödgröna (bruna) massans agerande:

Tyvärr finns det en stark åsikt inom politikerklassen och dess allierade inom socialliberal media att enda sättet att nå en så kallad bättring är genom gos, mys, och kel. Men faktum är att det bara blir värre genom att tysta ner hur illa det är i Turkiet. Jag är faktiskt enormt imponerad och förvånad att de röd-gröna i riksdagen röstade igenom kritiken av folkmordet, även om jag misstänker att det endast var för att ställa till det för regeringen. De “bruna” har ju sällan goda avsikter. Trots allt vägrade ju sossarna driva frågan under sina 72 år vid makten. Lika besviken är jag över KD:s agerande, som trots allt har detta i sitt partiprogram. Å andra sidan ska man väl inte förvänta sig mycket av praktisk moral från partiet med Peter Althin som juridisk talesman. Snyggt spelat, vänstern, snyggt spelat.

Nu visar det sig att jag hade rätt. Som vanligt. Surprise, surprise! Jag vet att man inte borde vara självgod, men när det står i stora bokstäver på alla de stora tidningarnas hemsidor att de bruna nu anmäler Bildt till KU för att han försöker vara diplomatisk med de arga turkarna, ja, då är det inte annat än att jag kan tänka mig att Ohly och Sahlin ger varandra en high five och sedan lycko-hånglar i ett par minuter.

~ by Escaping Perdition on March 16, 2010.

Leave a Reply

