Århundradets bästa kommentar!

Jag har ju, till och från, klagat på de udda värderingar och politiskt vänstervridna åsikterna hos många svenska journalister. Det verkar som om de i övrigt duktiga ledarna på SvD och DN släpper igenom de mest befängda yttringarna av vänsterpolitiskt kvacksalveri i övriga delen av tidningen. Angående mordet på en tonårstjej där förövarna endast fick 20 månaders fängelse, skriver “journalisten” Ulrika By:

“Hur ska jag förhålla mig till det faktum att två tonåringar, helt uppenbart utan möjlighet att ana eller förstå konsekvenserna av sitt handlande, förmodligen gemensamt sett till att Therese Johansson Rojo, 15, är död? Hur ser det ut inuti dem, i alla deras anhöriga, nära vänner? Kan jag ens föreställa mig hur deras smärta ter sig (…)?”

Jag tror aldrig jag varit med om något värre. Det hade varit perfekt i en samhällssatir av någon knivskarp dramaturg, men ack, det är snarare dagens sjuka sanning. Skratta eller gråta, gott folk, skratta eller gråta?

~ by Escaping Perdition on October 26, 2009.

Leave a Reply

