Vems är felet?

Bara en snabb tanke mitt i dagens stress. Jag skrev en ganska mild, kort kommentar till en DN artikel tidigare idag, och när jag tittade tillbaka nu var den borttagen. Det var en artikel om några anonyma riksdagsmän som använt Internet för att skriva att Clooney var en kommunist, varpå jag skämtsamt påpekade att det kanske inte var helt fel ute.

Att kommentaren tagits bort, samtidigt man väldigt ofta ser en mängd betydligt grövre vänsterkommentarer vara kvar, tyder på en av två saker:

1. En vänstermupp utan humor jobbar på DNs webbredaktion.

2. Vänstermuppar i allmänhet älskar att anmäla alla kommentarer som inte passar deras lilla världsbild.

~ by Escaping Perdition on September 22, 2009.

One Response to “Vems är felet?”

  1. Censur av kommentarer på både SvD, DN och DI, för att nämna några av de stora drakarna, sker såpass ofta och på såpass lösa grunder att jag i princip lagt ned verksamheten. Jag kommer ihåg när det till en början kändes lite overkligt att ens kommentarer godtyckligt plockades bort. Denna känsla ersattes ganska snabbt av frustration och vanmakt och till sist acceptans av faktumet att vi INTE lever i ett fritt samhälle oavsett alla vacckra ord om demokrati, yttrandefrihet och “the usual BS”. Att man till råga på allt plockar bort kommentarer som följer reglementet, håller sig till ämnet och varken är skrivna i affekt, innehåller smädelser, invektiv eller personangrepp spelar ingen roll, det rödgröna filtret är extremt finmaskigt.

Leave a Reply

